EVENIMENT EDITORIAL – Recenzie

in Alte știri

Vineri, 20 noiembrie 2015, a avut loc a doua lansare din Trilogia „Ciclul vital nouă“. La primul eveniment editorial, din iunie a.c., Corneliu Vadim Tudor mai era încă în viaţă şi a prezentat-o pe tînăra Simona Tănăsescu ca pe o debutantă în ale scrisului. De fapt, Simona Tănăsescu s-a născut scriind, aşa spun părinţii ei, care au văzut în ea un viitor om de presă. Şi nu s-au înşelat. A debutat la Tele 7 ABC, avînd-o alături pe Corina Chiriac, realizatoarea emisiunii „Da-ţi vina pe Corina…“. Aceasta i-a călăuzit paşii Simonei, în care a văzut un potenţial nemaipomenit. Şi timpul, şi viaţa i-au călăuzit paşii spre noi şi noi încercări, dar cea care a aşezat-o pe un făgaş pe care şi acum merge a fost întîlnirea cu postul de televiziune Cosmos TV. Acolo, Simona şi-a cunoscut şi marea dragoste, pe Ciprian Tănăsescu, care i-a fost mai întîi şef, ca după aceea să-i devină soţ. A fost şi este o dragoste ca-n poveşti, ca-n poveştile pe care Simona le transpune acum pe hîrtie. Această „Trilogie“ este, probabil, în opinia mea, o încununare a tot ceea ce a trăit în aceşti ultimi ani alături de soţul ei şi, mai apoi, alături de extraordinara lor fiică, Astrid. Cine lecturează cele două volume semnate de Simona Tănăsescu are impresia că trăieşte în două lumi paralele, cum, de altfel, cred că se şi întîmplă cu adevărat. Altfel nu am avea acele déjà vu-uri permanente, sau n-am avea premoniţii pe care nu ni le putem explica de cele mai multe ori. Simona a ajuns la „iluminarea“ interioară care îi dă dreptul să şi transpună ceea ce simte. Ferice de ea, şi de noi, cei care o cunoaştem. Şi care putem să citim asemenea minunăţii. Aşadar, am avut „Pe gaura cheii“, avem „Prin telescop“, şi vom avea „La microscop“. Toate trei – o poveste de dragoste în două lumi paralele. Dar Simona pare a fi un izvor nesecat de inspiraţie, aşa că ne-a anunţat că mai are pregătit un volum „special“, care va apărea, tot la Editura Semne, intitulat „În fiecare dintre noi sînt mai mulţi“. Această din urmă carte e mai romanţată, conţinînd scene comice, de amor… de toate. Şi pentru că orice operă are nevoie de regie, pentru a putea fi pusă în scenă, din personal au făcut parte, pentru Simona, Astrid, soţul ei, Ciprian, şi „magul din spatele scenei“, cea care se ocupă de corectură, dar care, din prea multă modestie, nu vrea să-i fie pomenit numele. Lăudabilă toată desfăşurarea de forţe, locul ales pentru a doua lansare.

Discursurile celor veniţi să o omagieze au făcut deliciul celor prezenţi, cea mai dinamică fiind Rodica Elena Lupu. Mulţumirile transmise de Simona tuturor celor care au ajutat-o sînt mai presus de cuvinte. Şi pentru că s-au întîmplat destule lucruri rele pe la noi, culminînd cu tristul eveniment de la Clubul Colectiv, Simona anunţat că toţi banii rezultaţi din vînzarea celui de-al doilea volum vor fi oferiţi uneia dintre victimele care se află internată la Spitalul de Arşi din Bucureşti, pe numele ei Aurelia, care se află într-o stare stabilă, dar care are nevoie de tot ajutorul nostru. Aşadar, putem ajuta şi astfel, cumpărînd cartea Simonei Tănăsescu. Vă doresc lectură uşoară şi lumină în inimi.

Carmen Ionică