HALUCINAŢII? LUMI PARALELE? MÎNA LUI DUMNEZEU? (5)

in Alte știri

Ontologia Grupului Walker este similară cu aceea sugerată de Martin Ball. În modelul său enteologic, Ball susţine că noi sîntem manifestări ale lui Dumnezeu şi că numai prin ingerarea unei forme specifice de DMT, cunoscută ca 5-MeO-DMT (o variaţie puternică a DMT, numită şi metoxidimetiltriptamină), sîntem capabili să apreciem că aşa stau lucrurile. Această substanţă se găseşte în veninul broaştei de Colorado, cunoscută şi ca broasca de deşert Sonora (,,Bufo alvarius”). Unii – printre care şi eu, într-o carte anterioară – au legat, în mod eronat, această broască de varietatea cunoscută ca ,,Bufo marinus”. De asemenea, nu este adevărat că poate fi obţinut vreun efect prin lingerea acestei amfibiene. Tehnica este să mîngîi broasca pe gît, întrucît acesta conţine glandele parotide, care vor împroşca veninul, care, apoi, este lăsat să se usuce, pe o suprafaţă dură. Cînd se usucă în totalitate, conţine pînă la 15% 5-MeO-DMT, precum şi alte substanţe psihoactive. Despre 5-MeO-DMT s-a spus că produce senzaţii şi experienţe puternice, similare cu acelea din pragul morţii. Este posibil ca acest aspect să aibă o mare semnificaţie, deoarece EPM-urile implică, uneori, întîlniri cu ,,o fiinţă de lumină” – iniţial, este percepută o lumină albă, orbitoare, şi senzaţia că persoana în cauză este pe cale să moară. Un alt efect este dilatarea timpului – autorul afirmă că, pentru el, această experienţă a părut să dureze doar cîteva secunde, pe cînd în lumea reală au trecut 40 de minute. Această trăire este opusul expansiunii temporale din timpul unei călătorii induse de droguri. De remarcat este şi faptul că lumina însăşi părea inteligentă. Autorul a avut parte, de asemenea, de întîlniri cu rude decedate şi de frînturi de imagini ale unor incidente din viaţa trecută. Din nou, acestea amintesc de percepţiile clasice din EPM. Se ştie că ingerarea de DMT provoacă, uneori, scenarii de răpiri extraterestre, dar acest aspect nu a fost raportat în cazul 5-MeO-DMT, ceea ce sugerează faptul că natura acestei experienţe este, şi ea, diferită. 5-MeO pare să provoace experienţe cu mult mai spirituale şi asemănătoare EPM-urilor, în vreme ce DMT proiectează utilizatorul într-o altă realitate halucinatorie.

Martin Ball crede că avem o capacitate limitată de a înţelege realitatea, pentru că egoul nostru se pune de-a curmezişul şi ne păcăleşte, făcîndu-ne să credem că sîntem individuali. El susţine că noi sîntem manifestări ale lui Dumnezeu şi că asta ar putea explica multe fenomene interesante, precum amintirile din vieţile anterioare. Ball se ocupă de o teorie abordată şi de alţi scriitori, printre care şi Terence McKenna, care cred că DMT şi 5-MeO-DMT îl poartă pe psihonaut în alte realităţi, care sînt reale. Pentru el, aceste experienţe sînt simple manifestări ale egoului. Cu alte cuvinte, persoana trăieşte ceea ce doreşte să trăiască – dacă această experienţă presupune elfi mecanici, atunci asta va percepe persoana în cauză. Ball subliniază că McKenna prefera DMT standard variantei 5-MeO-DMT şi consideră important acest aspect. MeO este, de multe ori, mai puternic şi generează o experienţă cu mult mai non-vizuală şi mai spirituală.

Am fost cu adevărat interesat de modul în care Ball descrie întîlnirea cu ceea ce el numeşte ,,Vocea”. El a constatat că, ori de cîte ori lua 5-MeO, Martin intra în conversaţie cu o altă entitate, care părea să-şi folosească mintea pentru a afirma diverse lucruri, precum:

— Eu sînt Totul. Sînt energia şi infinitul. Sînt viaţa dinăuntrul inimii tale, pentru că eu sînt tu.

În mod clar, această manifestare era Martin, dar, în acelaşi timp, nu era Martin. El nu avea habar de ceea ce respectiva entitate urma să spună. În continuare, a descoperit că, atunci cînd lua 5-MeO, sau orice altă substanţă psihedelică de rang inferior, era capabil să iniţieze un dialog cu această fiinţă. Ball face următoarea descriere: „Am constatat că pot să intru în conversaţie cu Vocea. Şi era fascinant, pentru că Martin punea o întrebare, iar răspunsul venea prin intermediul acestei voci foarte autoritare. Şi acest lucru era foarte derutant pentru mine, uneori, deoarece mă simţeam schizofrenic. Există această identitate Martin şi există şi această identitate universală, de energie pură, care iese din mine“.

Foarte importantă pentru mine este observaţia pe care Ball o face cu privire la modul în care această fiinţă supremă, acest cîmp de informaţii interferează cu conştiinţa: „Sîntem fiinţe lichid-cristaline, animate de energia care impregnează reţeaua holografică a ADN-ului nostru fractal, dînd vieţii şi conştiinţei noastre o expresie sub formă fizică“. Într-adevăr, încă o dată constatăm că, în conformitate cu credinţa evreiască exprimată în Tora, există, după cum o numeşte Rabbi Bakst, ,,o lege cosmică imutabilă“: „Lumea, împreună cu totalitatea umanităţii, reprezintă o conştiinţă colectivă, existînd într-o formă colectivă umanoidă. Acest super suflet-corp este Adam superior-dimensional (conţinînd atît masculinul, cît şi femininul), care a suferit un colaps dimensional insondabil (Căderea)“.

(va urma)

Anthony Peake

COMENTARII DE LA CITITORI