Muzica, între Dumnezeu şi Satana (6)

in Alte știri

 

Efecte fizice (2)

Celebrul terapeut Adam Knieste, după cercetările efectuate timp de 10 ani asupra muzicii rock, notează în raportul său: „Problema centrală, generată de muzica rock, la pacienţii pe care i-am tratat derivă clar din intensitatea zgomotului. Aceasta provoacă ostilitate, epuizare, narcisism, panică, indigestie, hipertensiune şi o stranie narcoză. Rockul nu este o petrecere inofensivă a timpului, ci e un drog mai letal decît heroina, care otrăveşte viaţa tinerilor noştri“. Pe discuri pot fi înregistrate melodii cu frecvenţa ultrasunetelor. Cînd este stimulat un timp îndelungat de un asemenea semnal ultrasonic, creierul produce o reacţie biochimică, echivalentă cu o injecţie de morfină.

Cît priveşte efectele pe plan sexual, echipa medicală a lui Bob Larson afirmă categoric: „Vibraţiile de joasă frecvenţă, datorate amplificării chitarelor bas, la care se adaugă ritmul repetitiv al beat-ului, produc un efect considerabil asupra lichidului cerebro-spinal. La rîndul lui, acest lichid influenţează direct funcţionarea glandei hipofizei pituitare, care comandă secreţia hormonilor.

Rezultatul global este următorul: un dezechilibru al hormonilor sexuali şi suprarenali, precum şi o modificare a cantităţii de insulină în sînge, astfel încît diferitele funcţii de control al inhibiţiilor morale coboară sub limita toleranţei, sau sînt complet neutralizate“.

Efecte psihice

La fel de grave ca efectele fiziologice ale rock-ului sînt şi efectele psiho-afective. Vom enumera 10 dintre traumele cele mai profunde care apar cel mai des în analizele medicale şi psihiatrice ale specialiştilor Mac Rafferti, Gramby Blaine, Bernard Saibel, Walter Wright, Franck Garlock, Tom Allen şi alţii:

  1. modificări ale reacţiilor emotive, mergînd de la frustrare pînă la violenţă incontrolabilă;
  2. pierderea controlului – atît al celui conştient, cît şi al celui reflex – asupra capacităţii de concentrare;
  3. scăderea considerabilă a controlului minţii şi voinţei asupra impulsurilor subconştientului;
  4. supraexcitarea neuro-senzorială, care produce euforia, susceptibilitatea, isteria şi chiar halucinaţia;
  5. tulburări serioase ale memoriei, ale funcţiilor cerebrale şi ale coordonării neuro-musculare;
  6. stare hipnotică sau catalectică, făcînd din persoana afectată un fel de automat, de robot;
  7. stare depresivă, mergînd pînă la nevroză şi psihoză, mai ales cînd muzica se combină cu drogul;
  8. tendinţe de sinucidere şi omucidere, care cresc considerabil cînd se ascultă zilnic şi timp îndelungat muzică rock;
  9. automutilări, auto-sacrificări, auto-pedepsiri, mai ales cu ocazia marilor întruniri;
  10. porniri irezistibile de distrugere, vandalism şi revolte cu care se termină, adeseori, concertele şi festivalurile rock.

Sexul, drogul, violenţa, falsa religie, influenţa diabolică formează cortegiul ce însoţeşte, de regulă, muzica rock. Starurile rock-ului devin nu numai modele de imitat, dar şi idoli de venerat. Consecinţele sînt deosebit de grave: fenomenul ,,grupies” (fete care se oferă total şi de bună voie idolului lor, pentru a-i satisface acestuia capriciile şi fanteziile sexuale), sinucideri provocate de moartea cîntăreţului preferat, asasinate, printre care cel mai cunoscut rămîne acela al lui John Lennon de către admiratorul său, Marc David Chapman. Nebunia colectivă care se dezlănţuie cu ocazia festivalurilor şi concertelor rock sînt numeroase. Cîteva exemple:

– la Vancouver, în Canada, în timpul unui concert al trupei ,,Beatles”, în 30 de minute, 100 de persoane au fost strivite, agresate sau grav rănite;

– la Melbourne, în Australia, peste 1.000 de persoane au fost grav rănite, cu ocazia unui festival rock;

– la Altamon, în SUA, un concert al formaţiei ,,Rolling Stones”, susţinut în 1969, a atras 300.000 de spectatori. Mai mulţi tineri au murit prin asfixiere, sau din cauza unor supradoze;

– la Cincinnati, în Statele Unite, în decembrie 1973, 11 tineri au murit călcaţi în picioare, în îmbulzeala creată de cei 18.000 de spectatori care au forţat barierele pentru a pătrunde la un concert al formaţiei ,,The Who”. Membrii trupei au început spectacolul ca şi cum nimic nu s-ar fi întîmplat. La sfîrşit, spectatorii isterizaţi au invadat scena, provocînd moartea altor tineri;

– în cursul unui week-end rock, la Los Angeles, şi-au pierdut viaţa 650 de tineri.

(va urma)

Preot CLAUDIU DUMEA

COMENTARII DE LA CITITORI